Δευτέρα, 31 Ιουλίου 2017

ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ: Η ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΕΓΟΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ

Λέγοντας "αρχέγονο" Χριστιανισμό εννοώ ,συμβατικά, το χριστιανικό κίνημα ΠΡΙΝ το 70 μΧ , 
οταν οι ρωμαϊκές λεγεώνες ισοπέδωσαν την Ιερουσαλήμ 
 και εκαψαν τον Ναό,
μετά την Εξέγερση των Ιουδαίων το 66 μΧ.

Ηδη το 64 μΧ εχουν εκτελεστεί στη Ρώμη
 οι κορυφαίοι Πέτρος και Παύλος,
ενώ λίγο νωρίτερα οι Ιουδαϊκές αρχές εχουν εκτελέσει τους δύο Ιακώβους ,τον υιό Ζεβεδαίου το 44 μΧ 
και τον Αδελφόθεο το 62 μΧ.
Ετσι η Εκκλησία
 ειτε η εξ Ιουδαίων
 ειτε η εξ Εθνών
 εχει μεινει "ακέφαλη", 
ο μονος πιθανόν Απόστολος που ζει ειναι ο Ιωάννης ο 4ος Ευαγγελιστής,
ενω τα ΜΟΝΑ ΓΡΑΠΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ
 ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΟ 70 ΜΧ
 ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΤΟΥ ΠΑΥΛΟΥ
 ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
 (μαζί βεβαιως και με τα κυκλοφορούντα τότε
 "Λόγια" του Ιησου).


Από τα υπάρχοντα λοιπόν κείμενα 
πρίν το 70 μχ 
(Α' ΘΕΣΣ ,Β'ΘΕΣΣ, και ΜΑΡΚ.),
τρια τον αριθμόν ,
μπορούμε να διαπιστωσουμε τις εξής ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ αντιλήψεις 
των τοτε χριστιανων :

1) κατά την ΠΑΡΟΥΣΙΑ του Χριστού θα αναστηθουν οι κοιμηθέντες ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ (δηλ.οι Πιστοί) και οι τοτε ζωντανοι θα ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΟΥΝ σωματικά λαμβάνοντας "αναστημένο,πνευματικό"σωμα
 και θα ΑΡΠΑΓΟΥΝ από τον Κύριο στον "αερα".
Γράφει ο Παύλος:
"ΗΜΕΙΣ ΟΙ ΖΩΝΤΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΛΕΙΠΟΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ 
ΟΥ ΜΗ ΦΘΑΣΩΜΕΝ 
ΤΟΥΣ ΚΟΙΜΗΘΕΝΤΑΣ.
ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΝ ΚΕΛΕΥΣΜΑΤΙ
ΕΝ ΦΩΝΗ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ
ΚΑΙ ΕΝ ΣΑΛΠΙΓΓΙ ΘΕΟΥ
ΚΑΤΑΒΗΣΕΤΑΙ ΑΠ'ΟΥΡΑΝΟΥ
ΚΑΙ ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΑΝΑΣΤΗΣΟΝΤΑΙ ΠΡΩΤΟΝ
ΕΠΕΙΤΑ ΗΜΕΙΣ ΟΙ ΖΩΝΤΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΛΕΙΠΟΜΕΝΟΙ 
ΑΜΑ ΣΥΝ ΑΥΤΟΙΣ 
ΑΡΠΑΓΗΣΟΜΕΘΑ ΕΝ ΝΕΦΕΛΑΙΣ
ΕΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΙΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΕΙΣ ΑΕΡΑ.."(Α'Θεσ,4,15-17)

Μετ: 
Εμεις που θα ειμαστε ακομα στη ζωή κατά την Παρουσία του Κυρίου ,δεν θα προηγηθουμε απο τους νεκρους στη συναντηση του Κυρίου .
Ο ιδιος ο Κύριος με προσταγμα ,με φωνή αρχαγγέλου και σάλπιγγα θεου ,θα κατέβη απο τον ουρανό και οι οσοι πέθαναν εν Χριστώ θα αναστηθούν πρώτοι .Επειτα εμεις που θα ζουμε ακομη θα αρπαγουμε στα σύννεφα μαζί με τους κεκοιμημένους για να προϋπαντήσουμε τον Κύριο στον αερα (κι ετσι θα ειμαστε για πάντα μαζί του).

Αυτή ειναι η ΑΡΧΑΙΟΤΕΡΗ ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΑ της Εκκλησίας γραμμένη στο ΠΡΩΤΟ χρονολογικά ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ,την Α'Προς Θεσσαλονικείς Επιστολη του Απ.Παύλου ,περί το 50-55 μΧ.


2) Ωστόσο μετα μιαν δεκαετία
 και επειδή φαινεται "αργουσε"η Β'Παρουσία 
(σύμφωνα με τις τοτε πεποιθήσεις )
 ο Παύλος εξηγει στην Β'ΘΕΣΣ την ..διαδικασία που θα ΠΡΟΗΓΗΘΕΙ της Παρουσίας ,τονίζοντας οτι ειναι απαραιτητο
 πριν την Ελευση του Χριστου 
να ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ Ο ΥΙΟΣ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ (που αργότερα θα ονομαστεί "Αντίχριστος).
Γράφει το κειμενο :
"(Η ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ..ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΘΗ)
ΕΑΝ ΜΗ ΕΛΘΗ Η ΑΠΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΩΤΟΝ 
ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ 
Ο ΥΙΟΣ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ"(Β'Θεσσ.2,2-3)

Ομως -συνεχίζει ο Παύλος-ο Ανομος δεν μπορεί ακόμα να αποκαλυφθεί διοτι τον ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ο "κατέχων" και μόλις θα φύγει απο την μεση ο "κατέχων"
τοτε θα εμφανιστεί ο Ανομος:
"ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ 
ΗΔΗ ΕΝΕΡΓΕΙΤΑΙ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ
ΜΟΝΟΝ Ο ΚΑΤΕΧΩΝ ΑΡΤΙ ΕΩΣ ΕΚ ΜΕΣΟΥ
ΓΕΝΗΤΑΙ.
ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΣΕΤΑΙ Ο ΑΝΟΜΟΣ"(Β'Θεσσ.2,7-8).

Μετ: 
"Η μυστικη δυναμη της Ανομιας ειναι επι το εργον .Αυτο ομως θα γινεται μυστικα
 μεχρι να φυγει απο τη μεση 
αυτος που τωρα εμποδίζει(=ο ΚΑΤΕΧΩΝ)
'και τοτε θα φανερωθεί ο Ανομος"

Βεβαια το ποιος ειναι ο ΚΑΤΕΧΩΝ δηλ ο ΕΜΠΟΔΙΖΩΝ τον Αντιχριστο να εμφανιστεί
 δεν το γνωρίζουμε σημερα,
αντιθετα με τους αναγνωστες του Παυλου που γνωριζαν
 γιατί τους το ειχε πει δια ζώσης,
οπως το γραφει κι ο ιδιος :
"ΟΥ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΕΤΙ ΩΝ ΠΡΟΣ ΥΜΑΣ ΤΑΥΤΑ ΕΛΕΓΟΝ ΥΜΙΝ.
ΚΑΙ ΝΥΝ ΤΟ ΚΑΤΕΧΟΝ ΟΙΔΑΤΕ ΕΙΣ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΦΘΗΝΑΙ ΑΥΤΟΝ ΕΝ ΤΩ ΕΑΥΤΟΥ ΚΑΙΡΩ"(Β'Θεσσ.2,5-6)

Μετ:  δεν θυμαστε που σας τα ελεγα οταν ημουνα ακομα μαζι σας; τωρα ξερετε τι ειναι εκεινο που εμποδιζει (=κατέχον) ωστε να φανερωθει (ο Ανομος) οταν ερθη ο καιρός του..


Ισως το εν λογω εδαφιο του Παύλου
περί του ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΗΣ ΑΝΟΜΙΑΣ να αποτελει το σπουδαιότερο μέρος της Χριστιανικής Εσχατολογίας ,δεδομένου οτι επηρέασε αργότερα και την Αποκάλυψη και την ολη εσχατολογικη αντίληψη της Εκκλησίας .


3) Μετά την Παύλεια Εσχατολογία το ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ κάνει δύο επιπλεον "συμπληρώσεις"
(τις οποιες ακολούθησαν βεβαιως και τα άλλα συνοπτικά ευαγγ.ΠΛΗΝ ΤΟΥ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ βεβαιως ,
τον οποιον φαινεται να ΑΓΝΟΕΙ και να παραβλέπει την αρχέγονη Εσχατολογία..):

-το ευαγγέλιο πρέπει να κηρυχθεί σε ολην την Οικουμενη 
"ΕΙΣ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΘΝΗ ΔΕΙ ΠΡΩΤΟΝ ΚΗΡΥΧΘΗΝΑΙ ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ "(Μαρκ.13,10)

-θα βεβηλωθεί ο Ναός των Ιεροσολύμων με το ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ:

"ΟΤΑΝ ΙΔΗΤΕ 
ΤΟ ΒΔΕΛΥΓΜΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΩΣΕΩΣ
ΤΟ ΡΗΘΕΝ ΥΠΟ ΔΑΝΙΗΛ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ
ΕΣΤΩΣ ΟΠΟΥ ΟΥ ΔΕΙ (=να στεκεται εκει οπου δεν πρεπει)
Ο ΑΝΑΓΙΝΩΣΚΩΝ ΝΟΕΙΤΩ(=ο αναγνωστης ας καταλαβει)
ΤΟΤΕ ΟΙ ΕΝ ΤΗ ΙΟΥΔΑΙΑ ΦΕΥΓΕΤΩΣΑΝ ΕΙΣ ΤΑ ΟΡΗ.."(Μαρκ.13,14)


Πολλοί εχουν δει στο εν λόγω εδάφιο του Κατά Μαρκ.
υπαινιγμό για την Καταστροφή της Ιερουσαλήμ το 70 μχ 
(οποτε το Ευαγγ γράφτηκε ΜΕΤΑ το 70 μχ )
ενω άλλοι το ειδαν ως αναφορά στην προσπάθεια του ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ να θέσει τον ανδριαντα του ως ΘΕΟΥ-ΚΑΙΣΑΡΟΣ εντος του Ναου το 40 μχ 
(πράξη που δεν ευωδόθηκε λογω του θανατου του αυτοκράτορα).


Σε κάθε περίπτωση το "βδέλυγμα της ερημώσεως" του Δανιηλ 
ηταν το ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΟΣ
 που τοποθετησε ο Αντιοχος ο Επιφανής
 στα Αγια των Αγιων του Ναου της Ιερουσαλημ(2ος αι.πΧ)

Ομοιως εννοησε κι η τοτε Εκκλησια την εκφραση αυτη του Ιησου 
και μονο οταν καταστράφηκε ο Ναός ,η φράση αυτή ελαβε πνευματικό νοημα
το οποιο διατηρει μεχρι τις μερες μας.


Ετσι κι αλλιως παντως με τον "Ανομο "του Παυλου και το "Βδελυγμα" του Κατά Μάρκον
 ηδη πριν την μεγάλη Καταστροφη του 70 μχ 
ο αρχεγονος χριστιανισμός
 ειχε διαμορφώσει τα κεντρικα αρθρα της Εσχατολογίας του.