Σάββατο, 10 Ιουνίου 2017

Η "ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ" ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΒΑΠΤΙΣΤΗ

Την σημερινή εποχή ίσως δεν είναι κατανοητή η θεολογική επανάσταση που επέφερε ο Ιω. Βαπτιστής στις θρησκευτικές συνειδήσεις της εποχής του.
Στην αρχαιότητα και ιδιαίτερα στον Ισραήλ,
το ΙΕΡΑΤΕΙΟ αποτελούσε ιδιαίτερη, κληρονομική "κάστα",
η οποία ήταν επιφορτισμενη με το ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ εργο της προσφοράς ΘΥΣΙΩΝ στην θεότητα.

Η σπουδαιότερη εξ όλων των θυσιων ηταν βεβαίως εκείνη του ΕΞΙΛΑΣΜΟΥ, είτε του γενικού, όλου του Έθνους (YOM KIPPUR) που εκτελούσε μόνος ο Μέγας Αρχιερεύς, είτε του ατομικού εξιλασμου, που εκτελουσαν οι Ιερείς στο Ναό των Ιεροσολυμων - ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΙ
ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΣΕ ΑΥΤΟΝ.

Μια τέτοια ΕΞΙΛΑΣΤΗΡΙΑ ΘΥΣΙΑ (πχ ολοκαύτωμα) απαιτουσε πέραν του δυσκολου ταξιδιού στην Αγία Πόλη και πολλά άλλα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ βάρη για τον πιστό, όπως η αγορά του εξιλαστηριου ζωου κλπ.

Σε αυτό το θρησκευτικό περιβάλλον, κοινό για ολη σχεδόν την Αρχαιότητα, εμφανίστηκε, από την έρημο των ΕΣΣΑΙΩΝ, ο Βαπτιστής ΚΗΡΥΣΣΩΝ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΕΙΣ ΑΦΕΣΙΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ.
Δηλ. Καταργουσε εν τοις πραγμασιν
ολη την ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΙΤΙΚΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ,
λέγοντας, με πολύ απλά λόγια οτι
ΑΡΚΟΥΣΕ ΕΝΑ ΒΑΠΤΙΣΜΑ ΣΤΟΝ ΙΟΡΔΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΕΣΗ ΤΩΝ ΑΜΑΡΤΙΩΝ
χωρίς τα επιβαρυντικα οικονομικώς ταξίδια στο Ναό της Ιερουσαλήμ.
Το μόνο που χρειαζοταν, έλεγε ο Βαπτιστής, ηταν η ΑΛΛΑΓΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ, η μετα-νοια,
ΧΩΡΊΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΤΟΥ ΙΕΡΑΤΕΙΟΥ.

Αυτή την ΑΤΟΜΙΚΗ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ επαφή με τον Θεό,ΧΩΡΙΣ ΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑ ΙΕΡΑΤΕΙΟ,
κήρυξε ο Βαπτιστής και αυτή ηταν η ΑΙΤΙΑ (οχι, η αφορμή) της άγριας εκτέλεσης του από τον βασιλέα Ηρώδη Αντυπα.

Το ότι και ο Ιησούς βαπτιστηκε στον Ιορδάνη δείχνει οτι και ο Κύριος ΣΥΜΜΕΡΙΖΟΤΑΝ την αντίληψη  αυτή του Βαπτιστη
που αποτελεσε μια Θεολογική Επανάσταση για τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της εποχής του, ου μην αλλά και της δικής μας...